יפוי כח נוטריוני

יפוי כוח נוטריוני הינו ייפוי כוח המתייחד בכך שהחתימה על גביו מאושרת על ידי נוטריון, לאחר שהנוטריון מוודה את זהותו של החותם ומאשר כי המסמך נחתם בפניו על ידי החותם.

יפוי כח נוטריוני נדרש בעיקר בשלושה מקרים

משכנתא:

הבנק המלווה נותן ללווים יפוי כח לטובת הבנק ומורה ללווים להחתימו בפני נוטריון.

רכישה מקבלן:

כאשר אדם רוכש דירה מקבלן, דרושת החברה הקבלנית לקבל זכויות לבצע בשם הרוכש פעולות שונות, החל מרישום הזכויות על שמו ועד לזכות לבטל הערות אזהרה שנרשמו לטובתו. הואיל ומדובר במקרים קיצוניים בהיקף כספי גבוה, נהוג כי כבמקרה זה יינתן אישור נוטריוני ליפוי הכח.

נסיעה לחו"ל:

אישור נוטריוני מקובל נוסף, ניתן על גבי יפוי כח נוטריוני שמשאיר אחריו אדם הנוסע לחו"ל לתקופה ארוכה. במקרה זה, משאיר הנוסע בידי אדם עליו הוא סומך,יפוי כח כללי המאפשר לו לעשות בשמו של הנוסע פעולה או פעולות יפוי כח כללי שיאושר בידי נוטריון, יאפשר למקבל יפוי הכח לעשות כמעט כל פעולה משפטית אשרית בשם מייפה הכח (הנוסע). על כן, מומלץ להקפיד כי יפוי הכח הנוטריוני יושאר בידיים נאמנות של אדם עליו יכול מייפה הכח לסמוך במאת האחוזים.

מעט מידע כללי

המונח "אישור נוטריוני" כולל בחובו מספר סוגי אישורים שאותם מוסמך הנוטריון לנפק. הנפוצים שביניהם הינם: אישור תרגום, אימות תצהיר, אימות צוואה ואישור הסכם ממון. יפוי כח נוטריוני הוא "מקרה פרטי" של אימות חתימה בידי נוטריון – שאינו אחד מני אימותי החתימה הספציפיים שמנינו לעיל.

התקשר אלינו עכשיו1800-396-396

 

מעט מידע ספציפי

עו"ד מיכל אופיר דוברת מספר שפות על בוריין ועל כן הנה מוסמכת לנפק אישור נוטריון בשפות אותן הי דוברת. בתוך כך משרדנו מוסמך להנפיק אישור נוטריון גרמנית, אישורי נוטריון צרפתית ועוד. בין היתר עו"ד מיכל אופיר הנה אחת מן הנוטריונים היחידים בארץ אשר דוברים את השפה הסרבית ועל כן עו"ד מיכל אופיר מוסמכת להנפיק אישור נוטריון סרבית.